25 lieknėjimo triukai

Aromatas vietoj kalorijų

Turtingo skonio aromatingi produktai labiau praturtina mažai kaloringus patiekalus. Pavyzdžiui, makaronams arba nedidelei picai pakanka vieno šaukštelio sutarkuoto permazano sūrio. Tuo tarpu jei naudotume mozarelą, jos reikėtų kelis kartus daugiau.

Mėlynės vietoj saldainių

Biologiškai aktyvios medžiagos mėlynėse tiesiog įsakmiai organizmui „nurodo“ sudeginti riebalus. Todėl šaldytų mėlynių atsargos šaldytuve yra būtinos. Pagardinkite šaldytomis mėlynių uogomis jogurtus, sausus pusryčius, vaisių salotas arba tiesiog čiulpkite vietoj  ledinukų.

Čili pipirai pagreitina riebalų sudeginimą

Joks kitas prieskonis taip nepadeda lieknėti, kaip čili pipirai. Juos valgant riebalai tirpsta 25 proc. greičiau nei įprastai. Tiesiog įdėkite nedidelį kiekį čili pipirų miltelių, pakaks vos ant peilio galo, į ruošiamus patiekalus. Turbūt niekada nepagalvojote, kad šio aštraus prieskonio galima dėti ir į kavą bei arbatą.

Salotų gardinimui naudokite obuolių actą

Salotos yra sveikas patiekalas, greitai užpildantis skrandį ir nekenkiantis mūsų figūrai, skirtingai nei suvalgius tokį pat kiekį kurio nors daug kalorijų turinčio patiekalo. Lieknėjimą paspartina mažas triukas – salotas gardinkite natūraliu obuolių (galima ir vynuogių) actu. Šis actas sulėtina angliavandenių pasisavinimą ir jūs ilgiau išliksite sotūs.

Pusryčiams – kiaušiniai

Jungtinėse Amerikos Valstijose atlikti tyrimai parodė, kad greičiau lieknėja tie, kurie pusryčiams valgo ne sumuštinius, o kiaušinius, nors pusryčiai yra tiek pat kaloringi. Taip yra todėl, kad baltyminiai produktai organizme apdorojami lėčiau ir jiems įsisavinti sunaudojama daugiau energijos.

Vietoj blogos nuotaikos – vaisių aromatai

Jūs kažkuo nusivylėte arba jus kažkas įskaudino? Tokiu atveju dažniausiai griebiatės šokolado, kuris jus nuramina. Tačiau yra ir kitas būdas, kaip organizme paskatinti „laimės hormono“ gamybą. Tai vaisių aromatai. Ant aromatinės lempos užlašinkite keltą lašelių citrinos, grepfrutų ar bergamotės eterinio aliejaus. Nuotaika iškart pasitaisys.

Gerkite žaliąją arbatą

Polifenolių grupės junginiai – katechinai, esantys žaliojoje arbatoje, suaktyvina organizmo procesus, suteikia energijos, kuriai pagaminti naudojamos riebalų molekulės.
Beje, žaliojoje arbatoje esantys katechinai – yra ir natūralūs antioksidantai, kurių poveikis beveik 20 kartų stipresnis nei vitamino E. Organizme polifenoliniai kovoja su laisvaisiais radikalais, lėtina senėjimą, mažina onkologinių ligų tikimybę, reguliuoja kraujospūdį, normalizuoja cholesterolio kiekį kraujyje. Arbatžolių katechinai naikina bakterijas, žudo gripo virusus, šalina nemalonų burnos kvapą.

Valgykite daržoves

Geriausias būdas numalšinti alkį – daug skaidulų turinčios daržovės: agurkai, salotos, cukinijos, ridikėliai, pomidorai, kopūstai – šiose daržovėse beveik nėra kalorijų. Be to, jos naudingos  sveikatai. Nuplaukite, pasmulkinkite ir tegul jos visada būna po ranka vietoj bulvių traškučių, sausainių ar saldainių. Daržovių patiekalus gaminkite ir pietums.

Imbierinis vanduo paspartins lieknėjimą

Imbieras ne tik naudingas liekninantis, bet ir suteikia vandeniui malonų skonį. Paruošti vandenį reikėtų taip. Gabalėlį imbiero šaknies sutarkuokite arba plonai supjaustykite, sudėkite į vandenį ir pavirkite.Tada palikite jį 20 min. nusistovėti. Taip paruoštą vandenį gerkite po truputį visą dieną.

Desertui – jogurtas

Pabandykite saldumynus ir desertą pakeisti natūraliu jogurtu su gerosiomis bakterijomis. Jogurtas liekninantis žarnyne padeda išlaikyti sveiką mikrofluorą  ir aprūpina organizmą kalciu. Natūralų jogurtą galima pasigaminti ir patiems namuose.

Kiviai geriau nei bananai

Bananas turi daug maistingų medžiagų, tačiau kiviai perpus mažiau kaloringesni, be to, turi žymiai daugiau vitamino C. Kiviai – puikūs vaisiai užkandžiui tarp valgymų.

Žuvis!

Valgykite daugiau žuvies. Ir geriau ne keptos, o troškintos garuose.

Produktus pjaustykite smulkiau

Mokslininkai tvirtina, kad smulkiai supjaustytus produktus organizmas geriau pasisavina, nes juos valgome lėčiau ir greičiau pasisotiname. O tai reiškia, kad yra mažesnis pavojus persivalgyti ir priaugti svorioi.

Riešutai degina riebalus

Jeigu per savaitę suvalgysite 50 g migdolinių riešutų, jie tikrai paspartins lieknėjimo procesą. Viskas paprasta – organizmui reikia riebiųjų rūgščių, kad sudegintų riebalus.

Sultys vaisių nepakeis

Sultyse nėra vaisių minkštimo, skaidulų, todėl jos nepasotina ilgam, o kalorijų turi pakankamai.

Grybai gali pakeisti mėsą

Ypač didesni pievagrybiai. Jie turi tik 0,2 g riebalų ir 26 kalorijas viename šimte gramų. Supjaustyti pievagrybiai puikiai tinka makaronų padažui, juos galima paruošti ir vienus.

Paruoškite meniu ne vienai, o keletui dienų

Sutaupysite laiko ir nesusigundysite nenaudingu maistu. Pavyzdžiui, išsivirkite daugiau brokolių ar žiedinių kopūstų. Kitą dieną jau turėsite paruoštus produktus sveikoms salotoms.

Maiste turi būti pakankamai baltymų

40 proc. dienos raciono turi sudaryti baltymai, o ne angliavandeniai – tai daugelio sėkmingų dietų paslaptis. Taigi, keptos vištienos ar kalakutienos file gabalėliai, įmaišyti į šviežias salotas – pats tinkamiausias pasirinkimas.

Pomidorai šalina toksinus

Vitaminas C ir rūgštys, esančios pomidoruose, skylant riebalams pašalina toksinus.

Valgydami nepamirškite išjungti televizoriaus

Žiūrėdami filmą ar krepšinio rungtynes suvalgysite daugiau, o jei maisto liks ant stalo, kramsnosite nesustodami. Televizorius verčia užsimiršti ir valgymo procesas tampa nevaldomas.

Geriau viso grūdo miltai

Tie, kurie pakeitė įprastus miltus į viso grūdo miltus, su savo antsvoriu susitvarkė žymiai greičiau. Jiems nereikėjo ypatingų pastangų atsispirti miltiniams produktams ir kepiniams.

Lieknėti padeda balta mėsa

Paukštiena ir kalakutiena yra geriau nei raudona mėsa.Tamsioje mėsoje yra dvigubai daugiau riebalų nei baltoje. Todėl tinkamiausia – vištų ir kalakutų krūtinėlė.

Atidžiai rinkitės padažus

Būtent riebūs padažai net sveikas salotas arba liesą baltą mėsą paverčia kaloringais „monstrais“. Jeigu negalite be padažo, paruoškite lengvą padažą iš alyvuogių aliejaus ir natūralaus jogurto.

Kvapniųjų kanangų (Ylang Ylang) eterinis aliejus

Paskaninkite maistą šiuo eteriniu ryškaus kvapo aliejumi. Šis kvapas skatina „laimės hormonų“ endorfinų gamybą. Nesinorės persivalgyti, pasijusite laimingi galėdami po truputį, ilgai mėgautis skoniu.

Cinamonas padeda kontroliuoti potraukį saldumynams

Cinamonas veikia kaip insulinas. Įberkite šiek tiek cinamono į kavą ar salotas. Jis nuslopins norą suvalgyti ką nors saldaus.