Bėgantys vakare turi įsiminti 2 valandų iki miego taisyklę

7 iš 10 žmonių darbo dienomis renkasi bėgiojimą vakare, rodo pasauliniai bėgikus vienijantys socialiniai tinklapiai. 68 proc. teigia bėgantys vėliau nei 18 val., 32 proc. – ryte prieš darbą. Savaitgalį šis laikas pasiskirsto po lygiai – 48 proc. bėga ryte, 52 proc. – vakare, skelbia „Run Keeper“. Sveikatos priežiūros specialistai teigia, kad pasirinkimą, kuriuo metu bėgti, turi lemti siekiamas bėgimo tikslas.

Aktyviausias žmogus būna 10-12 ir 16-18 valandomis. Pasak „Eurovaistinės“ specialisto Igno Inciaus, bėgioti rytais lengviau, nes esame kupini energijos, tačiau gerokai daugiau žmonių renkasi bėgimą vakarais, nes tai leidžia atsipalaiduoti.

„Aktyviam, dirbančiam žmogui dažniausiai lieka dvi galimybės – bėgioti anksti ryte arba vakare. Tokiu metu labiausiai rekomenduojamos nesudėtingos, žemo intensyvumo treniruotės – juk anksti ryte kūno temperatūra žemesnė, o kvėpavimas sunkesnis, lengviau pažeisti raumenis ir raiščius. Kita vertus, sportuojant likus 2-3 valandoms iki einant miegoti, galima pakenkti savo būsimo miego kokybei“, – teigia I. Incius.

Jo teigimu, po darbo prieš sportą reikėtų pailsėti bent 20 minučių ir būtinai laikytis 2 valandų iki miego taisyklės. Taip nebus pažeistas miego režimas ir sportas teiks naudą.
„Aš ir pats renkuosi bėgiojimą vakarais, nes tai leidžia atsipalaiduoti po darbų – veikia kaip iškrova ir puikiai padeda atsisakyti streso. Atrodo, kad ir bėgti lengviau, nes visi darbai nudirbti, nebestabdo rūpesčiai ir įsipareigojimai“, – asmenine patirtimi dalinasi specialistas.

Bėgant vakare, deginamos per dieną suvartotos kalorijos, sumažėja apetitas ir lengviau išvengti persivalgymo. Treniruotės padeda nusiraminti, sumažinti stresą bei gerina miego kokybę.
Daugelis žmonių praktikuojantys bėgimą dalyvauja įvairiuose maratonuose, masinio bėgimo šventėse. Rugpjūčio 27 d. vėlų vakarą Vilniaus gatvėmis ketvirtą kartą organizuojamas „Nike moterų bėgimas“ , tikimasi, kad jame dalyvaus apie 3 tūkst. dalyvių. Šio bėgimo tikslas – ne tik įveikti 5 km distanciją, bet ir gerai praleisti laiką.

„Norime įrodyti, kad bėgti gali bet kuri to panorėjusi moteris, svarbiausia ne vaikytis gąsdinančių rezultatų, o mėgautis mėgstama veikla ir gerai praleisti laiką. Visame pasaulyje rengiama ši šventė moterims, simbolizuoja vidinę stiprybę ir ryžtą siekti tikslų“, – teigia renginio iniciatorė Milda Monstavičiūtė.

Tokie bėgimai kasmet vyksta Londone, Paryžiuje, Amsterdame, Berlyne, Milane ir kituose miestuose.

Kodėl verta bėgioti?

Jeigu savęs vis dar klausiate, ar verta pradėti bėgioti, atsakymas – tikrai taip. Bėgimas yra naudinga pramoga, nes padeda palaikyti ir fizinę, ir psichinę sveikatą.

• Jis pakelia nuotaiką ir suaktyvina laimės hormonų gamybą. Smagus bėgimas suteikia džiaugsmo ir pasitenkinimo. Reguliarus bėgimas sumažina depresiją ir padeda jos išvengti!
• Sudeginama daug kalorijų ne tik bėgant. Metabolizmo procesas, verčiantis organizmą  sparčiai deginti kalorijas,dar kurį laiką vyksta ir po fizinio krūvio!
• Didina kaulų mineralinį tankį ir stiprina sąnarius.
• Pagerina kraujotaką, smegenų aprūpinimą deguonimi, tad gerokai pristabdomas senėjimo procesas.
• Mažina susirgimų riziką ir gerina organizmo atsistatymą po ligų.
• Mažina arterinį kraujo spaudimą, padeda sureguliuoti cholesterolio kiekį kraujyje, gerina širdies darbą.
• Pagerėja miegas ir sustiprinama imuninė sistema.
• Padeda kontroliuoti tokias ligas kaip astma, diabetas.
• Puikiai padeda įveikti stresą ir jaustis labiau pasitikinčiu savimi!