Celiulitas veja iš paplūdimio? Įveikite jį dar namuose!

Celiulitas – viena jautriausių temų, gąsdinančių įvairaus amžiaus moteris. Apelsino žievelę primenanti oda dažnai verčia jaustis nepatogiai ir vengti viešų vietų, kuriose dėvimas maudymosi kostiumėlis. O dėl specialių procedūrų grožio salonuose ir profesionalaus masažo kainų celiulito gydymas toli gražu ne kiekvienai įkandamas. Jei šią problemą pastebėjote ankstyvojoje stadijoje – ją galite išspręsti ir pačios namuose. Tačiau turite įdėti daug pastangų tam, kad turėtumėte lygią ir stangrią odą.

Kaip susiformuoja celiulitas?

Celiulitas – tai kosmetologiniai viršutinio odos sluoksnio defektai, atsirandantys dėl pasikeitusios viršutinio ir gilaus odos sluoksnių bei poodinio ląstelyno struktūros. „Apelsino žievės“ oda atsiranda dėl netolygaus riebalų pasiskirstymo, kraujotakos ar limfos tekėjimo sutrikimų bei susilpnėjusio odos tonuso. Necirkuliuojant limfai, iš organizmo blogai šalinami toksinai. Dėl to gali būti kaltas ir per mažas fizinis aktyvumas. Nedaug judant, limfa užsistovi ir prasčiau šalina toksinus. Taigi viena pagrindinių celiulito susiformavimo priežasčių – fizinio aktyvumo stoka. Prie šios problemos atsiradimo prisideda ir nesubalansuota, nesveika mityba, žalingi įpročiai, todėl celiulitą galima vadinti nesveikos gyvensenos padariniu.

Ligos stadijos

Pirmoje celiulito stadijoje riebalinio sluoksnio ląstelės sustorėja, išburksta, pradeda spausti aukščiau esančius odos sluoksnius, todėl susiformuoja rausvi, patinę mazgeliai. Nesimankštinant, per mažai judant, ilgainiui išsivysto ir antroji stadija – vadinamoji apelsino žievelė. Pakitimai matyti išoriniuose šlaunų paviršiuose, sėdmenų, juosmens srityse, ant kelių. Šąla kojos, vargina mėšlungis, sunkumo jausmas, tirpsta ir tempia sąnarius. Poodinio sluoksnio uždegimas pasikartoja, atsinaujina kas kelias savaites ar mėnesius.

Geriausias vaistas – judėjimas ir mityba

Jei pasiryžote rimtai kovai su celiulitu, jums reikės nemažai valios ir pastangų, tačiau pradėjus daugiau judėti ir subalansavus mitybą, ne tik atsikratysite „apelsino žievelės“ odos, bet ir pajusite kitus teigiamus pokyčius: būsite energingesnė, žvalesnė, jūsų kūnas taps stangresnis, tvirtesnis. Pasiruoškite tam, kad turėsite atsisakyti nesveiko, greito maisto, saldumynų, riebių ir rūkytų produktų. Pagerinti probleminių vietų kraujotaką ir suaktyvinti skysčių pasišalinimą padės fizinis krūvis. Galite bėgioti, vaikščioti, slidinėti, imtis aerobikos, jogos ar kitos panašios veiklos. Jei darbe nuolat sėdite, teks keisti įpročius, surasti laiko pajudėti. Vertėtų automobilį iškeisti į dviratį, liftą – į lipimą laiptais, o kavos pertraukėles – į pasivaikščiojimą ar trumpą mankštą.

Liaudies medicinos priemonės

Kad sporto ir sveikos mitybos nauda būtų dar efektyvesnė, patartina nepamiršti ir procedūrų, kurias galite atlikti namuose.

Šveitiklis iš kavos. Kava ne tik puikiai šalina skysčius iš organizmo bei padeda kovoti su riebalų sankaupomis, bet iš jos galite pasigaminti itin veiksmingą kūno odos šveitiklį. Užplikykite 3 valgomuosius šaukštus maltos kavos ir palikite ją pastovėti 10 minučių.Tada įberkite 20 gramų kviečių gemalų, įlašinkite kelis lašelius mėgstamo eterinio aliejaus ir įdėkite 1 valgomąjį šaukštą medaus. Gautą masę masažuojamaisiais judesiais įtrinkite į celiulito pažeistas vietas ir palikite 10 minučių. Galiausiai odą nuplaukite šiltu vandeniu.

Įvyniojimai. Tam tiks ir kokybiškos jūsų naudojamos priemonės nuo celiulito. Užtepkite jas ant odos, apvyniokite maistine plėvele, šiltai apklokite ir laikykite apie 35–40 minučių.

Kontrastinis dušas. Pratinkitės prie šalto ir karšto vandens srovių pokyčių, nes tai puiki priemonė nuo celiulito. Procedūros esmė – karšto ir šalto vandens kontrastas: po šalta vandens srove odos poros susitraukia, o po šilta – išsiplečia. Kontrastinis dušas gerina medžiagų apykaitą, stangrina odą, stiprina imuninę sistemą. Pradėkite nuo mažo kontrasto ir palaipsniui didinkite. Menstruacijų metu šią procedūrą patartina atidėti.