Dieta be druskos – pavojinga

Mokslininkų grupė iš Kanados Makmasterio universiteto, vadovaujama Andrew Mente, atliko tyrimą, kuris rodo, kad bedruskė dieta, priešingai nei daugelis galvojo iki šiol, nėra naudinga sveikatai ir net gali padidinti širdies  ir kraujagyslių ligų riziką.

Tarptautiniame tyrime dalyvavo daugiau kaip 130 tūkstančių žmonių iš 49 pasaulio valstybių. Mokslininkai bandė nustatyti ryšį tarp mažo druskos kiekio vartojimo ir širdies bei kraujagyslių sistemos ligų, įskaitant širdies funkcijos sutrikimus bei insultus. Buvo lyginamos dvi grupės žmonių: viena, kurios arterinis spaudimas – padidėjęs, kita, kurios kraujospūdis –  normalus.

Rezultatai parodė, kad, nepriklausomai nuo kraujospūdžio, produktų, kuriuose mažai natrio chlorido, vartojimas yra labiau sietinas su daugeliu širdies priepuolių, insultų ir mirčių, negu produktų, kurių sudėtyje druskos yra vidutiniškai. Tačiau ne per daug. Tie, kurie druskos vartoja labai daug, jos valgymą reikėtų mažinti iki vidutinių normų, ypač  žmonėms, sergantiems hipertenzija.

Iki šiol kai kurie dietologai aktyviai ragindavo mažinti vartojamos druskos kiekį arba išvis jos atsisakyti, esą, dėl to būtume sveikesni. Tačiau šis Kanados mokslininkų tyrimas tokias rekomendacijas verčia permąstyti, nes vadovaujantis tyrimo rezultatais, per mažas suvartojamos druskos kiekis organizmui gali būti pavojingas. Pagal tyrėjų vertinimus, tik dešimt procentų viso pasaulio gyventojų turėtų sumažinti druskos vartojimą dėl padidinto kraujospūdžio, kitiems bedruskė dieta naudos neatneš.

Druska naudinga ir būtina normaliai žmogaus organizmo veiklai. Druska, arba natrio chloridas, įeina į žmogaus kraujo sudėtį, limfą, jos yra ląstelėse ir tarpląsteliniame audinyje. Be druskos ląstelės negalėtų gyvuoti, nes natrio ir chloro jonai dalyvauja visuose gyvybiškai svarbiuose procesuose. Be to, natrio dėka iš organizmo pašalinamas kalcis, kurio perteklius yra žalingas. Druskos paros norma yra 5-8 g. Būtent tiek druskos kasdien pasišalina iš organizmo su prakaitu ir šlapimu.