Idealūs pusryčiai, kurie padės numesti svorio

Kad pusryčiai – pats svarbiausias dienos valgis, žinoma visiems. Deja, daugelis žmonių vis dar mano, kad ryte išgertas kavos puodelis gali padėti atsikratyti papildomų kilogramų. Jei norite ne tik numesti svorio, bet ir pasirūpinti savo sveikata bei pilnaverčiu gyvenimu, privalote išsiugdyti įprotį pusryčiauti. Be to, nepamirškite, jog pirmasis dienos valgis turi būti itin gausus ir sotus. Kaip tai suderinti su sveika mityba?

Kodėl reikia pusryčiauti?

Virškindamas maistą, organizmas degina kalorijas, todėl spartėja medžiagų apykaita. Be to, per pusryčius gautos kalorijos nepaverčiamos nereikalingais kilogramais – jas visas išnaudojame likusios dienos metu. Praleidę pusryčius, priverčiame organizmą badauti, jis patiria stresą. Tokiais atvejais organizmas ginasi ir ima kaupti atsargas, tad nevalgydami pusryčių ne tik nenumetate svorio, bet jo ir priaugate.

Ką daryti, jei ryte nejaučiate alkio?

Visų pirma, reikia atkreipti dėmesį į tai, ką suvalgėte vakare. Paskutinis valgis neturėtų būti tarsi antri pietūs, o vakarieniauti patariama likus 2–3 valandoms iki miego. Jei žmonės daug prisivalgo vakarais, per naktį nespėja išalkti ir ryte jaučiasi gana sotūs. Renkatės lengvą, subalansuotą vakarienę, o ryte vis tiek nesinori valgyti? Pabandykite prieš pusryčius padaryti mankštą – ji ne tik sužadins apetitą, bet ir suteiks daugiau energijos. Prieš pusryčius svarbu nerūkyti ir negerti kavos – nikotinas bei kofeinas turi alkį slopinančių savybių. Taip pat būtina gerai išsimiegoti ir pailsėti, nes apetitas blogėja ir dėl blogos savijautos, miego trūkumo, streso.

Venkite cukraus

Jei norite, kad jūsų pusryčiai būtų sveiki, sotūs ir padėtų tirpdyti kilogramus, venkite cukraus bei riebalų. Tai reiškia, kad įprastai vartojami sausi pusryčiai, saldžios košės ir jogurtas su priedais turi būti atidėti į šalį. Šie produktai turi daug cukraus ir kalorijų, o juose esantys perdirbti angliavandeniai yra greitai suvirškinami bei suteikia trumpalaikį sotumo jausmą. Tad jau po keleto valandų pajusite norą užkandžiauti, o dienos metu suvartosite daugiau kalorijų.

Geriausias pasirinkimas dienos pradžiai – produktai, turintys daug maistinių skaidulų, baltymų ir gerųjų angliavandenių. Puikus kompleksinių angliavandenių šaltinis – įvairios grūdų ar kruopų košės. Valgant košes, energiją gauname lėtai ir tolygiai, todėl ilgą laiką jaučiamės energingi, kupini jėgų bei greitai neišalkstame.

Sveiki pusryčiai taip pat padeda išvengti hipoglikemijos, kurios metu krenta gliukozės lygis kraujyje ir jaučiame stiprų alkį. Atsidūrus tokioje situacijoje organizmas jaučia poreikį kuo greičiau atstatyti gliukozės kiekį kraujyje, todėl atsiranda potraukis saldumynams, kurie ir yra pagrindinė nutukimo priežastis.

Idėjos sveikiems pusryčiams

Nuluptas obuolys, keli gabalėliai sūrio ir ketvirtadalis puodelio graikinių riešutų;

Dubenėlis natūralių grikių, ryžių ar kukurūzų košės, pagardintas šaukšteliu medaus, sauja lazdyno ar anakardžių riešutų bei džiovintais vaisiais;

Plakta kiaušinienė iš vieno pilno kiaušinio ir vieno kiaušinio baltymo, patiekiama su mėgstamomis daržovėmis;

Pūsti burnočių grūdai su mėlynėmis, riešutų sviestu bei riešutų pienu;

Benedikto kiaušiniai su pilno grūdo trapučiais, lengvu tepamu sūriu ir riešutų sviestu;

Sumuštiniai su pilno grūdo duona, avokadu bei pomidorais;

Miežinė košė su bananais ir lukštentomis saulėgrąžomis.