Norite sulieknėti? Juodasis šokoladas, sūris ir vynas jums padės

Valgykite šokoladą ir gerkite raudonąjį vyną. Mokslininkai sako, kad tai tyrimais patikrintas būdas atsikratyti viršsvorio. Paaiškėjo, kad lieknėjimo procese svarbiausia ne kalorijų skaičiavimas, o bakterijos esančios mūsų žarnyne.

Londono Karališkojo koledžo profesorius Timas Spectoras atskleidžia naujausius mitybos tyrimus. Jis sako, kad bakterijos skrandyje ir žarnyne yra daug svarbiau nei kalorijų skaičiavimas. Maitindamiesi teisingai, sveikais ir šviežiais produktais, derančiais tarpusavyje, suformuosite sveiką mikrofluorą organizme, kurioje bus pakankamas kiekis gerųjų bakterijų. Būtent jos padės išlikti liekniems. Bakterijos yra tokia pat neatskiriama organizmo dalis, kaip ir odos, kaulų, sąnarių, smegenų bei kitų organų ląstelės. Mikrobinių ląstelių mūsų organizme dešimt kartų daugiau nei mūsų pačių ląstelių, ir daugiausia jų yra žarnyne – čia bendras jų svoris sudaro nuo 1,3 iki 1,8 kilogramo. Unikali žmogaus organizmo bakterinė sistema lemia daugelį dalykų: tai, kaip jūs jaučiatės, kaip atrodote, kokia jūsų nuotaika, atsparumas ligoms ir, kaip paaiškėjo, net tai, koks jūsų svoris.

Oksforde vykusiame sveikatingumo festivalyje, profesorius Timas Spectoras pasakojo, kad įvairesnis maistas sukuria ir tvirtesnę organizmo mikroflorą, kuri mums leidžia jaustis sveikesniais. O šokoladas ir raudonas vynas yra labai svarbūs sveikos mitybos produktai, teigia Didžiosios Britanijos mokslininkas. Šalia jų mokslininkas įvardija ir sūrį. Pasak profesoriaus, sūryje, šokolade ir raudonajame vyne yra labai daug polifenolio, kuriuo minta mūsų žarnyne gyvenančios gerosios bakterijos. Kalbant apie šokoladą turimas galvoje tikras juodasis šokoladas, be priedų, kurio sudėtyje yra ne mažiau kaip 70% kakavos. Kuo juodesnis šokoladas, tuo geriau! Pieniškas šokoladas su įvairiais priedais turi daugiau kalorijų ir nesuteikia tokio didelio teigiamo efekto organizmui. Šokoladas turi ir kitų naudingų savybių. Jame yra daug kalcio, kuris stiprina mūsų dantis, magnio, kuris skatina ląstelių atsinaujinimą, ir fosforo, kuris maitina mūsų smegenis. Šokolade taip pat yra tianinų, kurie pasižymi antibakterinėmis savybėmis ir stabdo apnašų susidarymą ant dantų. Tikras šokoladas nėra dantų ėduonies priežastis, nes jo sudėtyje yra dantis stiprinančių fosfatų ir fluoro.
Be visų šių naudingų savybių, šokoladas ypatingas ir tuo, kad žarnyne nuolat palaiko reikalingą kiekį gerųjų bakterijų, kurios saugo nuo viršsvorio.

Suprantama, kad įdomu žinoti, o kas gi naikina gerąsias bakterijas ir rikiuoja kilogramus aplink juosmenį? Šį blogą darbą atlieka nesveikas, greitas, riebus ir daug cukraus turintis maistas.

Šiems rezultatams atskleisti mokslininkas atliko eksperimentą su savo sūnumi Tomu, kuris net 10 dienų maitinosi greitu maistu. Rezultatai nenustebino – sūnaus žarnyno gerųjų bakterijų sumažėjo net 40 proc. Kitas 10 dienų profesoriaus sūnus maitinosi įprastai, dienos racioną papildydamas sūriu, šokoladu ir vynu. Šio eksperimeno pabaigoje paaiškėjo, kad gerųjų bakterijų kiekis žarnyne normalizavosi.

Mokslininko teigimu, kiekvienas savo žarnyną privalome prižiūrėti, kaip sodą. Kuo tinkamesniais produktais maitinsime organizme esančias gerąsias bakterijas, tuo bakterijos dėl mūsų labiau stengsis, kad būtume sveiki ir liekni.

Profesorius T. Spectoras savo teoriją plačiai aprašė knygoje „The Diet Myth: The Real Science Behind What We Eat“, kurioje ragina: „Venkite greito ir stipriai apdoroto maisto, kuris mums yra itin kenksmingas, geriau valgykite sūrį, šokoladą ir pasilepinkite taure raudonojo vyno“.

Pasirūpinkite savo kūno linijomis vartodami šiuos produktus ir nejauskite jokios sąžinės graužaties!