Ką valgyti vakare, kad nepakenktume figūrai?

Kad ir kokia daili figūra būtų, kažkada vis tiek ateina laikas, kai imame atidžiau kontroliuoti savo mitybą. Nes užsimiršus kūno grožis greitai „pabėga“, o susigrąžinti jį dažniausiai būna labai sunku. Neretai papildomi kilogramai pradeda augti dėl netinkamo valgymo vakare.

Taigi, kokius produktus galima valgyti vakare, kad nepakenktume savo figūrai? Visi dietologai vieningai tvirtina, kad paskutinis valgymas turėtų būti 3-4 valandos prieš miegą, o kad suvalgyta vakarienė nepavirstų taip nekenčiamais papildomais kilogramais, visai nebūtina valgyti tik daržoves. Vakarais ir naktimis organizmui reikia duoti „statybinių medžiagų“, kurios degina riebalus, reguliuoja virškinimą ir didina raumenų masę.

Dietologų teigimu, svarbiausia prieš naktį neprisivalgyti daug. Iš vakarienės valgiaraščio reikėtų išbraukti keptą, riebų ir aštrų maistą. O pasirinkę štai šiuos produktus, tikrai nepriaugsite papildomų kilogramų.

Rauginto pieno ir pieno produktai

Rinkitės tik liesus pieno produktus, turinčius mažai kalorijų. Tai gali būti jogurtas, pasukos, sūris, neriebi varškė sutrinta su vaisiais, stiklinė pieno ar kefyro.

Liesa mėsa ar žuvis

Geriausiai tiks virta kalakutiena ar vištos krūtinėlė, troškintos žuvies gabalėlis. Mėsą valgykite be padažų, o porcija turėtų būti dvigubai mažesnė nei per pietus.

Lengvos salotos

Be abejo, nerekomenduojamos salotos, kuriose daug majonezo, tokios kaip silkė pataluose ar pan. Prieš miegą valgomos salotos turėtų būti pagamintos iš žalumynų, morkų, pomidorų, agurkų. Daugelis šviežių daržovių turi labai mažai kalorijų, tačiau itin daug ląstelienos. Tai lemia, kad jų virškinimas reikalauja nemažai kūno energijos resursų. Taip susidaro vadinamas kalorijų deficitas, kai maistui suvirškinti sunaudojama daugiau kalorijų, nei buvo iš jo gauta. Nutukti valgant tik daržoves yra neįmanoma, net jei jas valgytumėte vidurnaktį.

Daržovės

Vakare jus puikiai pasotins virtos ar garuose troškintos ankštinės daržovės, pavyzdžiui, lęšiai, avinžirniai, šparaginės pupelės.

Lengvos sriubos

Daržovių sriuba ar ragu – puikus patiekalas vakarienei. Tik reikėtų atminti, kad daržovės patiekaluose turi išlikti traškios, nepervirtos. Visada turi būti ką kramtyti, kad būtų ir sotumo jausmas didesnis, ir vertingos maistinės medžiagos išliktų.

Kiaušiniai

Kiaušiniai taip pat tinka naktipiečiams. Vištos kiaušinio didžiausią dalį sudaro baltymas. Jame gausu baltymų, mineralinių medžiagų, B grupės vitaminų. Pati vertingiausia kiaušinio dalis yra trynys. Jame yra daug biologiškai visaverčių baltymų su beveik visomis svarbiausiomis amino rūgštimis.

Jeigu išalkote likus valandai iki miego, pabandykite apgauti skrandį, užpildyti jį ne maistu, o sultiniu, nesaldinta erškėtrožių ar kitų vaistažolių arbata arba tiesiog paprastu vandeniu.