Kaip dailinti kūno linijas, kai tau 50?

85 proc. moterų 50-ąjį jubiliejų pasitinka turėdamos antsvorį. Kodėl taip yra ir kaip laimėti kovą su nereikalingais kilogramais bei susigrąžinti liekną figūrą?

Po 30-ties metų ima lėtėti medžiagų apykaita, maždaug 10-čia proc. kas dešimt metų. Pasikeitus hormonų pusiausvyrai sparčiai kaupiasi riebalai ir dėl to didėja svoris. Sulaukusios penkiasdešimties moterys kartais atrodo gana „solidžiai“. Bet negalima sakyti, kad organizmas nežino, ką daro. Apkūnesnės moterys, sukaupusios organizme daugiau riebalų, lengviau išgyvena menopauzę. Kai kiaušidės „sustabdo“ aktyvią savo veiklą, atsakomybė už moteriško hormono estrogeno gamybą tenka riebaliniam audinių sluoksniui. Kuo jo daugiau, tuo švelniau pakeliama menopauzė. Stambesnėms moterims taip pat mažesnė rizika susirgti osteoporoze. Tačiau šiuos pliusus nustelbia dėl antsvorio kylančios rimtos sveikatos problemos – cukrinis diabetas, aterosklerozė, hipertonija, kepenų funkcijos sutrikimai ir kitos. Todėl nekreipti dėmesio į antsvorį – neprotinga.

Keiskite mitybos įpročius ir daug judėkite

Tokiame amžiuje būtinai reikia keisti mitybą. Maistas turėtų būti mažiau kaloringas. Valgykite daugiau daržovių, rinkitės tik liesus pieno produktus, atsisakykite riebios ir rūkytos mėsos. Valgykite geriau dažniau, bet mažomis porcijomis.

Padidėjus svoriui, brandaus amžiaus moterys tampa tingesnės, mažiau juda, nebesportuoja ir net buityje racionaliai apskaičiuoja kiekvieną žingsnį, kad nedarytų nereikalingų veiksmų. Planuojant darbus, racionalumas gerai, tačiau svoris dėl to nemažėja.

Neaktyvus gyvenimo būdas yra žalingas ne tik todėl, kad mes sunaudojame mažiau kalorijų. Mažai judančios moterys neretai persivalgo. Kad tai geriau suvoktume, prisiminkime senovės žmonių instinktus: maisto paieška buvo susijusi su fiziniu aktyvumu, o medžioklės pabaiga reikšdavo, kad maistas surastas, reikia ilsėtis ir jį doroti. Taigi mums nustojus judėti, atsisėdus, pasąmonė iš karto gauna impulsą ir šnabžda į ausį, kad laikas atsipūsti ir pavalgyti. Taip ir judame nuo sofos prie šaldytuvo, jeigu neskubame į sporto klubus ar pasivaikščioti gryname ore. Fizinis aktyvumas, be abejo, pagerintų medžiagų apykaitą ir kilogramai imtų tirpti. Jei nesinori lipti ant treniruoklių, dažniau imkitės namų tvarkymo, peržiūrėkite ir iš naujo sudėliokite daiktus, padirbėkite kieme ar sode, eikite į mišką uogauti ir grybauti. Tik nesėdėkite nieko neveikdamos. Vietoj to, kad vakarais sėdėtumėte prie televizoriaus, pasivaikščiokite palydėdamos saulę. Galite įsigyti prietaisą, skaičiuojantį per dieną nueitus jūsų žingsnius, stebėkite, ar jų pakanka palaikyti gerai savijautai.

Kiek daug yra dalykų, skatinančių fizinį aktyvumą, gerinančių kraujotaką ir širdies darbą, o kartu ir deginančių nereikalingas kalorijas – važinėjimas dviračiu, plaukiojimas, fitnesas, pilatesas, joga.

Šalin pesimizmą! Pradėkite gyventi dėl savęs

Dar viena priežastis, dėl ko auga svoris – psichologinės problemos. Ant pečių gulantys metai „išblukino“ jausmus, norus, aistras. Viskas tarsi jau įvyko. Vaikai užaugo. Retėja draugų gretos. Toks pesimistinis požiūris į ateitį kenkia moterų figūrai. Pasyvus socialinis gyvenimas verčia nusiminti ir nevertinti savęs.

Tačiau, kaip sako kinų išmintis, gyvenimas po 50-ies tik prasideda. Vaikai pastatyti ant kojų, galite skirti daugiau laiko sau. Taip ir darykite. Dabar turite pakankamai laiko įgyvendinti savo svajones, atlikti tai, ko nespėjote, aktyviau įsitraukti į visuomeninę veiklą, skaityti, tapyti, tobulinti savo įvaizdį. Ir nesvarbu, kiek jums metų, juk dėl to neverta nustoti mylėti save.