Kaip sulieknėti iki Naujųjų?

Laikrodukas tiksi, kalendoriaus lapeliai verčiami vienas po kito, o kilogramai nuo talijos nemažėja. Ką daryti? Kaip sulieknėti iki Naujųjų?

Greito lieknėjimo pagrindą sudaro mityba, kurios laikantis nereikės badauti ir kankintis, bei 12-a auksinių taisyklių.

Laikantis šių taisyklių jau po mėnesio pastebėsite pirmuosius puikius rezultatus. O svarbiausia, kad toks mitybos režimas jus privers pakeisti valgymo įpročius ir dėl antsvorio ateityje nebereikės jaudintis. Svarbu nenuleisti rankų ir žinoti, kad mitybos įpročius galima pakeisti per 1-2 mėnesius. Laikydamiesi naujų taisyklių jūs nė nepajusite, kaip nebenorėsite nieko kepto, saldaus, bandelių. Ilgainiui pajusite, kaip lengvėja kūnas, gerėja savijauta ir be galo būsite laimingi pamatę, kad svarstyklės rodo tirpstant kilogramus. O jeigu kada nors sumanysite nusižengti šioms taisyklėms, suvalgysite ką nors kepto ar riebaus, organizmas tuoj sureaguos ir primins, kad pasukote ne tuo keliu: pasijusite apsunkę, atrodys, kad skrandis nebevirškina, nuo minčių apie tai, ką suvalgėte, gali net supykinti. Todėl palyginę savijautą tuomet, kai maitinotės sveikai ir savijautą, kai pažeidėte sveikos mitybos taisykles, dar kartą  įsitikinsite, kad prie senųjų valgymo įpročių neverta grįžti.

Ką, kaip, kada?

Valgyti reikia 5 kartus per dieną: pusryčius, pietus, vakarienę ir keletą kartų užkąsti. Svarbu valgyti nedidėmis porcijomis, lėtai. Negalima valgyti paskubomis, lėkti su kąsniu burnoje.

Norint sulieknėti labai svarbu miegoti ne mažiau 7-9 valandas. Jeigu žmogui trūksta miego, jis bando jo trūkumą kompensuoti valgydamas tam tikrus produktus, nuo kurių auga svoris.

Pusryčiams reikia valgyti maistą, kuriame gausu angliavandenių, geriausia košes, taip pat galima suvalgyti jogurto arba išgerti kefyro, tinka vaisiai. Kavą arba arbatą reikėtų gerti be cukraus. Pusryčiams nevalgykite nieko riebaus – rūkytos dešros, dešrelių, riebaus sūrio, grietinės, majonezo, t. y. produktų, kurie turi daug kalorijų.

Priešpiečiams galite suvalgyti į delną telpantį kiekį vaisių arba daržovių salotų.

Pietums būtinai suvalgykite daržovių sriubos arba žuvienės, jei sriuba mėsiška, prieš tai mėsa neturėtų būti apkepta.

Antrasis patiekalas – neriebios mėsos, geriausiai paukštienos, gabalėlis su troškintomis daržovėmis. Nevalgykite antrojo patiekalo su riebiais padažais, majonezu ar grietine.

Jei norite deserto, pavyzdžiui, nedidelio gabalėlio torto, tai pietūs jam – tinamiausias metas.

Užkąsti prieš vakarienę geriausia darbo pabaigoje, tuomet nereikės tuščiu skrandžiu laukti kamščiuose. Pavakario užkandžiui tinka vaisiai ar šiek tiek daržovių.

Vakarienę valgykite 2-3 valandas iki miego. Ir net negalvokite vakarienei rinktis makaronų ar bulvių patiekalų, nes jie suteiks tiek energijos, kad jos neišeikvosite per naktį ir dar užteks ryte. Greičiausiai dėl to blogai išsimiegosite. Ideali vakarienė – iš baltymų ir daržovių. Tai gali būti vištienos gabalėlis su daržovėmis, neriebi žuvis ar liesa varškė. Svarbiausia nepersivalgykite, nuo stalo turite pakilti dar šiek tiek alkani.

12 auksinių mitybos taisyklių

  • Lėkštės, iš kurios valgome, skersmuo turi būti ne daugiau kaip 20 cm.
  • Padalinkite lėkštę per pusę. Dešinėje pusėje turėtų būti daržovės ir žalumynai. Likusią pusę dar padalinkite į dvi dalis. Vieną skirkite garnyrui, kitą – pagrindiniam patiekalui.
  • Dažniausiai valgome tai, ką turime šaldytuve.Taigi, parduotuvėje pirkite tik tai, kas naudinga jūsų mitybai – daržoves, vaisius, žalumynus, neriebų pieną ir pieno produktus.
  • Prie to ką valgote,per dieną  suvalgykite ne mažiau du šviežius agurkus ir pomidorus.
  • Venkite dešros, dešrelių, pusgaminių. Už tuos pinigus verčiau nusipirkite šviežios liesos mėsos gabalą. Taigi, jūs matysite, ką valgote, nes gaminiuose ir pusfabrikačiuose – daug paslėptų riebalų ir angliavandenių.
  • Pašalinkite iš savo dietos ne tik pusgaminius ir dešreles, bet ir mėsos bei žuvies konservus aliejuje.
  • Parduotuvėje skaitykite etiketes, atkreipkite dėmesį į riebalų kiekį maisto produktuose ir pasirinkite tuos produktus, kuriuose mažiau riebalų.
  • Visiškai atsisakykite greito maisto.
  • Valgykite lėtai, gerai sukramtykite.
  • Pusvalandį prieš valgį išgerkite stiklinę vandens.
  • Pakeiskite maisto ruošimo būdą – nebekepkite, o virkite ir troškinkite produktus garuose.
  • Atsisakykite lengvų angliavandenių – cukraus, medaus, saldainių, pirktinių sulčių, gazuotų gėrimų. Pakeiskite juos vaisiais.