Kvėpavimo dieta – tik 3 minutės per dieną

Ieškodama jaunystės paslapčių ir tobulindama figūrą, išbandėte daugybę grožio priemonių, dietų ir procedūrų, bet netapote laimingesnė? O gal šių paslapčių reikėtų ieškoti arčiau, nei manote? Viena jų slypi mūsų kvėpavime.

Mokslininkai seniai pripažino, kad kvėpavimas daro stebuklus. Tačiau ne bet koks, o diafragminis. Diafragma kilnoja ir ventiliuoja plaučius, į juos patenka daugiau deguonies, kuriuo aprūpinamos visos kūno ląstelės, paspartėja ir pagerėja visi organizme vykstantys procesai.

Taisyklingai kvėpuodamos dėl savęs neišleisime nė cento, o laimėsime labai daug – ir gražesnę odą, ir sustiprinsime širdį, ir atsikratysime nereikalingo svorio. Viso to esmė paprasta.
Jei neužtikrinsime būtino deguonies pritekėjimo į organizmo ląsteles, metabolizmas sulėtėja ir mes nesudeginame riebalų. Specialistų teigimu, vieno riebalų gramo sudeginimui reikia dviejų litrų deguonies. Taigi kad išvengtume augančių kilogramų arba numestume juos laikantis sveikų maitinimosi įpročių, reikia išmokti kasdien taisyklingai kvėpuoti. Taisyklingo kvėpavimo gali išmokti visi. O, jeigu jaučiate, kad tolygiai kvėpuoti jums sunku, ieškokite tai daryti trukdančių priežasčių.

„Žmonės, kurie jaučia, kad jiems kažkas trukdo taisyklingai kvėpuoti, dūsta lipdami laiptas, greičiau eidami ar dirbdami daugiau fizinio krūvio reikalaujančius darbus, turėtų kartu su šeimos gydytoju aiškintis kliūtis ir jas naikinti. Neretai pasitaiko, kad audiniai būna prikaupę skysčių, o tai trukdo apykaitos procesui, deguonis ateina, o ten užimta vieta, yra pašalinių skysčių. Tuomet širdžiai perpumpuoti kraują per plaučius reikia dvigubai daugiau energijos“, – teigia LSMU Kardiologijos instituto profesorius Donatas Vasiliauskas.

Kardiologas sako, kad taisyklingo kvėpavimo galima išmokti ilgalaikių pasivaikščiojimų metu, ypač tinka šiaurietiškas ėjimas su lazdomis. „Šiaurietiškas ėjimas verčia plaučių audinius ritmingai pakilti ir nusileisti. Juk ne pas visus žmones yra treniruoti tarpšonkauliniai raumenys, krūtinės lasta, todėl rytiniai tempimo pratimai ar vaikščiojimas su lazdomis yra labai naudingi“, – sako gydytojas.

Vėl sugrįžta kažkada buvusios labai populiarios kvėpavimo treniruotės. Atliekant specialius pratimus nesudėtinga išmokti diafragminio kvėpavimo, kuris, pasak trenerių, organizmui duoda daugiausiai naudos. Kvėpavimo treniruotėmis galima atsikratyti ne tik antsvorio, bet ir celiulito.

Pasak kvėpavimo užsiėmimų trenerių, svarbiausia įtempti tam tikrą kūno dalį ir sudaryti toje vietoje didesnį deguonies poreikį. Į tą kūno dalį, kuri įtempiama arba suspaudžiama, priteka daugiau kraujo, o su juo ir deguonies. Taip riebalai deginami konkrečiose kūno vietose ir kartu stiprinami raumenys.

Mankštintis kvėpuodami galite ir vieni. Geriausia kvėpavimo pratimus atlikti išvėdintame kambaryje arba gryname ore, mažiausiai du kartus per dieną. Kvėpavimo treniruotę pradėkite giliu įkvėpimu, pakeldami pilvą ir diafragmą, pagrindinį kvėpavimo raumenį, kuris bėgant metams atrofuojasi. Po to reikia sulaikyti kvėpavimą kelioms sekundėms ir tada – giliai iškvėpti. Pratimą reikia kartoti keletą kartų.

Tačiau taip kvėpuokite tik tol, kol malonu, patogu, komfortiška. Pajutę mažiausią nemalonų pojūtį, pavyzdžiui, nežymų galvos svaigimą arba galvos skausmą – pratimą iškart nutraukite.
Kvėpavimo treniruotės norint sulieknėti idealiai tinka toms moterims, kurios nemėgsta staigių judesių, intensyvaus sporto ar dėl sveikatos sutrikimų negali imtis aktyvios fizinės veiklos.