Monodieta – kas tai?

Monodietomis vadinamos dietos, kai raciono pagrindą sudaro vienas produktas. Žmonės paprastai jas labai mėgsta, gal todėl, kad jos paprastos kaip dukart du.

Kokių tik jų nėra. Pačios skaniausios monodietos – šokoladinė, ananasinė, arbūzinė, bananinė, greipfrutų. Moterys jas tiesiog dievina. Yra ir sočių dietų – bulvių, grikių, ryžių, avižų. O taip pat – kefyro, pieno, varškės, arbatos.

Monodietų laikymosi taisyklės paprastos. Išsirenki mėgstamą produktą ir juo mėgaujiesi. Nereikia skrupulingai skaičiuoti kalorijų ir sverti produktų, sudarinėti sudėtingo meniu, o svarbiausia – beveik nereikia gaminti.

Kai kurios dietos labai sočios. Patikėkite, badauti tikrai netenka. Įsivaizduokite, jei pasirinkote keptų obuolių dietą ir valgote tik juos. Išsikepus visą skardą obuolių mažai nepasirodo: juk kitokio maisto tuo metu negalima. Arba pusantro kilogramo virtų su lupenomis ar keptų bulvių dienai, arba košė iš 200 gramų avižinių dribsnių – susidaro pakankamai didelis kiekis maisto. Pusantros plytelės šokolado (150 gramų) per dieną – mažoka, bet skanu.

Nors monodietos paprastos, tačiau tikrai efektyvios. Jų laikantis galima numesti nuo 3 iki 6 kilogramų per savaitę. Jų išskirtinumas ir tai, kad panašios į progines, kai reikia antsvorio atsikratyti gana greitai, per savaitę. Paprastai tokių dietų laikomasi savaitę iki atostogų ar kokio svarbaus renginio, per kurį reikia gerai atrodyti ar įsisprausti į efektingą suknelę. Aišku, kad toks požiūris į problemą – labai moteriškas. Kam nesinori atrodyti puikiai per trumpiausią laiką.

Viena vertus, monodietos paprastos, kita vertus, psichologiškai nelengva visą savaitę valgyti vien grikius ar gerti vien kefyrą. Nepakeliantys tokios kankynės paprastai renkasi dar vieną monodietos būdą. Pavyzdžiui, štai tokį idealių produktų derinį padieniui.

Pirmą dieną – geriame tik kefyrą.
Antrą dieną – valgome tik grikius.
Trečią dieną – valgome vien obuolius.

Tačiau yra ir kita medalio pusė – ne visada visiems greitai pavyksta per tokį trumpą laiką atsikratyti 3- 6 kilogramų. Rezultatas priklauso nuo kiekvieno individualaus organizmo ir gyvenimo būdo. Dietologai sako, kad tokios „žaibinės“ dietos antsvorio problemos ilgam nepanaikina. Geriausiu atveju per savaitę sutvarkomas žarnynas, išvalomi toksinai ir skysčių perteklius. Tačiau norint pašalinti poodinio riebalų sluoksnio perteklių, tenka padirbėti ilgiau.

Kai kurių monodietų nerekomenduojama laikytis ilgiau kaip 5-7 dienas. Norint tęsti tokią dietą, reikia pasitarti su šeimos gydytoju, kad „neužsidirbtumėte“ skrandžio ir virškinimo sutrikimų.