Gražaus įdegio dieta

Ar norite ilgai nesikankinant paplūdimyje greičiau įdegti? Gražų įdegį lemia ne tik įvairūs mūsų naudojami kremai, bet ir maisto produktai, kuriuos valgome. Todėl norėdami gražiai įdegti, keletą savaičių prieš vykstant atostogauti prie jūros, pakoreguokite savo mitybą. Valgykite produktus, kurie geba organizmui suteikti melanino – pigmento, nuspalvinančio mūsų odą.

  • Pats aktyviausias natūralus įdegio saulėje aktyvatorius yra beta – karotinas. Jis suaktyvina pigmento melanino, odai suteikiančio gražų rusvą atspalvį, gamybą. Pastebėta, kad ilgiau vartojant raudonus ir oranžinius vaisius ir daržoves, pavyzdžiui, morkas, abrikosus, persikus, saulėje įdegama ryškiau. Beta – karotino yra ir melione, moliūge, arbūze, saldžiajame raudonajame pipire, obuoliuose ir kriaušėse. Tonomis visko valgyti nereikia. Per dieną pakaks suvalgyti iš vienos ar kelių morkų pasigamintas salotas bei išgerti stiklinę šviežių morkų sulčių.
  • Organinė amino rūgštis tirozinas taip pat atlieka svarbų vaidmenį melanino gamyboje. Daug tirozino randama gyvūninės kilmės produktuose – kepenyse, raudonoje mėsoje, žuvyse – tune, menkėje. Tirozino yra ir pupelėse, migdoluose bei avokaduose.
  • Pagalbinę funkciją gaminant melaniną atlieka ir apsaugo odą nuo neigiamos saulės įtakos vitaminas C, E, selenas bei likopenas. Vitaminas C yra ypač būtinas tuomet, kai saulė agresyvi. Jis padeda apsaugoti mūsų odą nuo ultravioletinių spindulių. Tačiau persistengti nereikia. Vitamino C perteklius lėtina įdegio procesą, o taip pat gali sukelti alergiją.
  • Pomidorai taip pat padeda odai apsisaugoti nuo ultravioletinių spindulių ir nudegimų. Per dieną pakanka suvalgyti porciją šviežių pomidorų salotų, paruoštų su alyvuogių aliejumi.

Kokie produktai trukdo gražiai įdegti?

Pats didžiausias įdegio priešas – vitamino C perteklius. Citrusiniai vaisiai, uogos, špinatai, švieži ir rauginti kopūstai – visi šie produktai lėtina melanino gamybą. Nors vasarą be jų sunku išsiversti, tačiau, jeigu norite gražiai įdegti, geriau šiais produktais mėgaukitės rečiau.

Šokoladine spalva greitai įdegti trukdo ir sūdyti, rūkyti, kepti patiekalai bei konservuoti produktai. Juose gausu druskos, kuri slopina melanino gamybą.