Kaip paruošti odą saulei?

Pasiruošimą saulės vonioms turėtume pradėti nuo odos šveitimo. Rekomenduojama odą nušveisti kūno šveitikliu ir taip pašalinti negyvas epidermio ląsteles. Po šveitimo oda taps lygesnė, todėl saulėje įgaus tolygesnį įdegį, kuris ir laikysis ilgiau. Odą šveisti galite ir natūraliomis priemonėmis: druska, cukrumi, kavos tirščiais, sumaltais migdolais arba tiesiog šiurkščia kempine. Kūną reikėtų šveisti dieną prieš einant į paplūdimį, nes kartu su negyvomis ląstelėmis nušveičiamas ir natūralus odos riebalų sluoksnis, kuris svarbus saugantis nuo nudegimų.

Saugiausias laikas lepintis saulės spinduliais yra iki 10 val. ir po 16 val. Patys agresyviausi spinduliai būna vidurdienį tarp 11 val. ir 13 val. – šiuo metu rekomenduojama nesideginti, o ypač turintiems labai šviesią ir apgamuotą odą.

Naudokite apsauginius kremus

Atėję į paplūdimį, iš karto išsitepkite visą kūną ir, žinoma, veidą apsauginiu kremu nuo saulės. Jį geriau pirkti ne prekybos centruose, o vaistinėse. Kad apsaugos priemonės – kremai, losjonai – atliktų savo darbą, reikia teisingai jais naudotis ir laiku atnaujinti, nes pasimaudžius, nusitrynus ar nusišluosčius rankšluosčiu, losjonas dingsta nuo mūsų kūno ir tikrasis apsaugos faktorius lieka mažesnis, nei parašyta ant pakuotės.

Apsauginius kremus, losjonus pakartotinai tepkitės kas dvi valandas. Pasirinkite juos pagal savo odos tipą ir apsaugos nuo saulės faktorių SAF arba SPF. Žmonės, kurių oda šviesi ir linkusi greitai nudegti, turėtų rinktis stipresnę apsaugą nuo saulės turinčius kremus. Priemonės nuo saulės dozė – 2 mg/cm2. Vidutinio kūno sudėjimo žmogui reikėtų panaudoti 35 g kremo, tai būtų maždaug 6 pilni arbatiniai šaukšteliai. Būtina pakartotinai teptis kremą po prausimosi, maudynių ar nusišluosčius kūną rankšluosčiu.

Kad suprastumėte, kaip svarbu naudoti apsauginius kremus, privalote žinoti, kad saulės spinduliuotės poveikis odoje kaupiasi, o sukaupta UV spinduliuotė kelia riziką susirgti pavojingomis odos ligomis, didina pavojų akims bei imuninei sistemai. Ultravioletinės spinduliuotės poveikio nereikėtų painioti su kūno įkaitimu, nes šilumą mums neša infraraudonieji spinduliai, o UV poveikis pastebimas tik po kelių valandų.

Apsaugai nuo saulės tinka ir natūralūs aliejai

Ištirta, kad natūralią SPF apsaugą suteikia ir augaliniai nerafinuoti gryni aliejai: sviestmedžio aliejus iki 6 SPF, makadamijų aliejus iki 6 SPF, sezamų aliejus iki 4 SPF, kokosų aliejus 2 SPF, avokadų aliejus iki 4 SPF, simondsijų (jojobos) aliejus iki 4 SPF, mango sviestas 2 SPF.

Kaip rengtis saulėje?

Dėvėkite šviesius medvilninius drabužius. Drėgnų drabužių, ypač medvilninių, apsauga smarkiai sumažėja. Drėgni medvilniniai marškinėliai, palyginti su sausais, suteikia tik pusę apsaugos. Nešiokite galvos apdangalus. Skrybėlės ypač gerai apsaugo veidą, kaklą ir galvą.

Kalnuose saulė pavojingesnė

Ar žinojote, kad lipant į kalnus saulės reikia saugotis dar labiau, nes kuo aukščiau, tuo saulė intensyvesnė ir pavojingesnė jūsų odai? Kylant aukštyn, kas 300 m UV spinduliuotė padidėja apie 4 proc., nes yra trumpesnis spindulio kelias atmosferoje ir mažiau UV absorbuojama. Kuo aukščiau virš jūros lygio – tuo daugiau UV mus pasiekia. Kalnuose, pakilus 1000 metrų virš jūros lygio, UV spinduliavimo koncentracija padidėja 15 proc. Todėl kalnuose gauname dar didesnę UVA ir UVB spindulių dozę, negu būdami prie jūros.

Kaip pasirūpinti oda grįžus iš paplūdimio?

Saulėje pabuvusi ir įdegusi oda būna praradusi nemažai drėgmės, todėl gali pradėti pleiskanoti ir luptis. Tad svarbu ją drėkinti. Pirmiausia drėkinkite odą iš vidaus, gerkite daug skysčių. Antra, būtinai ištepkite odą drėkinamuoju kremu, losjonu, kurie palaikys odos drėgmę sukurdami apsauginę plėvelę ir neleis jai sausėti. Oda mažiau išsausės, jei prausiantis naudosite drėkinamuosius ir maitinamuosius prausiklius.