Rankos išduoda mūsų metus

Atsiradus veide pirmosioms raukšlelėms imamės visų įmanomų priemonių – maitiname veido odą kaukėmis, tepame brangiausiais kremais ir serumais, o jeigu norime kardinalių pokyčių, pasukti laiko ratą bent dešimt metų atgal, jaunystės ieškome grožio chirurgų kabinetuose. Figūrą formuojame sportuodami, dėl grožio liejame prakaitą negailėdami nei jėgų, nei laiko. O rankas neretai pamirštame. Nors jos didžiausios mūsų pagalbininkės – ir galvai paglostyti, ir apkabinti, ir visus darbus nudirbti. O darbų šiltuoju metų sezonu netrūksta. Dažnai, baigusios namus tvarkyti skubame į kiemą ar daržą.

Tad akivaizdu, kad vasarą rankų priežiūrai reikėtų skirti daugiau dėmesio, nes šiuo metų laiku nuo ultravioletinių spindulių, sauso oro, vėjo poveikio, drėgmės trūkumo jos sensta greičiausiai. Netinkamai prižiūrima rankų oda tampa sausa, šiurkšti, atsiranda pigmentinių dėmių, įtrūkimų.

Rankų oda nuo odos kitose kūno vietose skiriasi tuo, kad išorinėje jos dalyje yra labai mažai riebalinių liaukų ir beveik nėra poodinio riebalinio sluoksnio. Raginiame sluoksnyje (viršutinė odos dalis) yra tik apie 20 proc. vandens. Nuo įvairių darbų rankų oda labai jautriai reaguoja į riebalų ir drėgmės trūkumą. Ji gali išsausėti, sukietėti, imti šerpetoti. Dėl drėgmės trūkumo rankų oda greičiau sensta, raukšlėjasi, iškyla į paviršių kraujagyslės, išryškėja kaulų struktūra, o neretai ir sąnarių ligos iškraipo pirštus. Norint to išvengti, reikia, visų pirma, aprūpinti organizmą drėgme. Todėl kasdien išgerkite pusantro-du litrus vandens.

Dirbdami įvairius lauko darbus ar namuose su chemikalais apsaugokite rankas nuo fizinio poveikio ir odai kenkiančių medžiagų. Triūsdamos sode ar darže, plaudamos indus ar skalbdamos mūvėkite gumines pirštines. Įsigykite su medvilniniu pamušalu – mažiau prakaituos rankos. Kad guminės pirštinės lengviau užsimautų, rankas patrinkime talku arba krakmolu. Nusimovusios pirštines, rankas nuplaukite, nušluostykite ir pasitepkite drėkinamuoju kremu. Jei neturite guminių pirštinių, rankas galima pasitepti apsauginiu kremu – jis saugos odą nuo nepageidaujamų išorės veiksnių 24 valandas. Tačiau, jei jums daugiau nei 25, vien su šiais kremais neišsiversite. Brandesnė oda paprastai yra sausesnė, todėl vyresniame amžiuje reikalinga kruopštesnė rankų priežiūra.

Baigusios darbus palepinkite rankas procedūromis. Paruoškite rankų odą minkštinančią šiltą vonelę. Tam tiks bet kuris pašildytas aliejus ir linų sėmenų nuoviras.1 šaukštą sėmenų užplikykite 2 stiklinėmis vandens ir pavirinkite 15-20 minučių. Kitą kartą pamaitinkite rankas įvairiomis kaukėmis ir po visų procedūrų ištepkite rankas maitinamuoju ar drėkinamuoju kremu.

Geriausia rinktis priemones, kuriose yra vitamino E, avokadų ar kito aliejaus, nes tai padeda atnaujinti odos struktūrą.

Mankštinkite ir masažuokite rankas

Kiekvieną rytą švelniai pamasažuokite rankas – nuo pirštų link riešo ir iki pečių. Pagerės kraujotaka, atsipalaiduos sąnariai, sumažės nervų įtampa. Jei rankų pratimus darysite reguliariai, sąnariai taps lankstesni, sausgyslės – elastingesnės, o raumenys – stipresni.

  • Stipriai sugniaužkite kumštį ir staigiai atgniaužkite. Tempkite pirštus.
  • Suglauskite delnus. Sunerkite ir vėl atleiskite pirštus.
  • Barbenkite į stalą pirštais lyg skambindami fortepijonu.
  • Sukamaisiais judesiais pamasažuokite kiekvieną plaštakos sąnarį.
  • Ištempkite rankų pirštus ir pajudinkite juos įvairiomis kryptimis.
  • Stipriai pakratykite rankas ir pasukite per riešus.
  • Kiekvieną pirštą masažuokite du tris kartus iki pat galiukų, iš visų pusių.
  • Mankštą baikite trindami delnus vieną į kitą.