Bagažas – sporto inventorius: ką privalu žinoti skrendantiems?

Ką turėtume žinoti, jei skrendame, pavyzdžiui, į slidinėjimo kurortą Austrijoje, kiek ir ko su savimi kartu galima gabentis?

Slidininkams, snieglentininkams ir kitų sporto šakų, kurioms reikalingas stambesnis ar sunkesnis inventorius, entuziastams dėl oro kompanijų taikomų bagažo ribojimų neretai kyla problemų. Štai keletas sportinės įrangos gabenimo taisyklių ir „Tez Tour“ Aviacijos skyriaus vadovo Vitalijaus Griniuko patarimų, kurie padės išvengti nesusipratimų oro uoste.

Ar įranga atitinka standartus?

Svarbu žinoti, kad vandens ir žiemos sporto įranga yra priskiriama specialiajam orlaivių bagažui, kuriam gabenti taikomi papildomi reikalavimai ir atskiri mokesčiai.

Bagažas, klasifikuojamas kaip specialioji sporto įranga, gali būti priimamas į orlaivio krovinių skyrių tik jei yra tinkamai supakuotas. Pavyzdžiui, gabenant slides, viename krepšyje turi būti tik vienas slidinėjimo įrangos komplektas – slidės ir avalynė. Be to, sporto reikmenys turi atitikti maksimalų leistiną svorį ir matmenis, t. y. neviršyti 270 cm ir būti ne sunkesni nei 32 kilogramai.

„Maksimalūs leistini bagažo gabaritai yra nustatyti pagal standartinės sporto įrangos matmenis. Jei krovinys yra didesnis ar sunkus, aviakompanija turi teisę atsisakyti jį gabenti. Dėl orlaivio bagažo skyriaus apribojimų paprasčiausiai nėra fizinės galimybės jį sutalpinti“, – sako V. Griniukas.

Patariama registruoti iš anksto

Specialusis bagažas orlaivyje užima daug vietos ir palieka mažiau erdvės visam kitam bagažui, tad pirmojo krovimas reikalauja papildomo planavimo. Dėl šios priežasties apie specialųjį bagažą būtina iš anksto informuoti oro linijų bendrovę arba kelionės organizatorių, taip pat privalu nurodyti bagažo svorį bei matmenis.

„Gavus vežėjo sutikimą gabenti krovinį, skrydžio metu būtina su savimi turėti raštišką patvirtinimą. Sutikimas dažniausia pateikiamas kelionės dokumentuose trumpiniu SPEQ. Jo neturint, vežėjas turi teisę atsisakyti gabenti bagažą“, – aiškina V. Griniukas.

Slidinėjimo kryptimis – bagažo kvotos

Skrydžiams, pavyzdžiui, į Veroną Italijoje ir Zalcburgą Austrijoje yra nustatytos specialiojo bagažo kiekio kvotos. Skrydžio metu A320 tipo orlaiviuose, kurie talpina po 180 keleivių, gali būti gabenami ne daugiau kaip 126 slidinėjimo komplektai, o B733 tipo orlaiviuose, kurie talpina po 148 keleivius – 100 slidinėjimo komplektų.

„Dėl riboto orlaivio krovinių skyriaus dydžio bei bendro įrangos svorio su pilnais sportinio bagažo komplektais šiomis kryptimis gali skristi apie 70 proc. keleivių. Norint būti vienu iš jų, geriausia kelionę įsigyti kuo anksčiau ir specialiąją įrangą skrydžiui registruoti iš anksto“, – sako kelionių agentūros atstovas.

Nepatekusiems į šį laimingųjų skaičių, oro linijų bendrovė suteikia galimybę vežtis slidinėjimo ar snieglenčių batus paprastame registruotame bagaže. Na o slides ar snieglentes jau teks nuomotis kurorte.

Deja, bet paimti bagažo daugiau nei leidžia nustatytos kvotos, orlaivis negali net už papildomą mokestį.

Už bagažą – nuo 40 Eur į vieną pusę

Specialioji sporto įranga gabenama tik už papildomą mokestį, apskaičiuojamą pagal oro linijų bendrovės nustatytus įkainius. „Kainos už vieną specialiojo bagažo vienetą skrydžiui į vieną pusę paprastai prasideda nuo 40 Eur. Dažniausiai už specialųjį bagažą galima susimokėti iš anksto, perkant kelionę agentūroje“, – sako V. Griniukas.

Kalbant apie slidinėjimą, poilsiautojams, įsigijusiems pilną kelionės paketą (skrydis+viešbutis+pervežimai), slidinėjimo įranga gabenama nemokamai. Perkantiems tik aviabilietus, papildomas mokestis yra taikomas tada, kai vežami tokie komplektai: slidės+lazdos+slidinėjimo batai arba snieglentė+batai. Keleivis, su kelionių agentūra ar organizatoriumi sudaręs Turizmo paslaugų teikimo ar Keleivių vežimo sutartį, vieną šių slidinėjimo įrangos komplektų gali vežtis už numatytą kainą.

Ar sporto inventorius lėktuve saugus?

Dėl specifinių išmatavimų ir papildomų saugumo reikalavimų specialioji sportinė įranga negali suktis bendru bagažo takeliu, kartu su lagaminais.

„Specialiojo bagažo patikra atliekama tik tam tikruose registracijos punktuose. Vėliau jis iš karto saugiai pakraunamas į atskirą vežimėlį ir gabenamas prie lėktuvo. Dėl sporto įrangos saugumo galite būti ramūs, ji patalpinima į bagažo skyrių, kuriame inventoriumi pasirūpinama pagal specialiai parengtas instrukcijas“, – teigia Aviacijos skyriaus vadovas Vitalijus Griniukas.