Kaip nuvyti įtampą ir greičiau atsipalaiduoti?

Darbo savaitė baigiasi, norisi kuo greičiau pamiršti rūpesčius, darbus, reikalus ir reikaliukus, neigiamas emocijas, lyg juoda katė, perbėgusias per mūsų kasdienybę.

atsipalaidavimas

Kaip nuvyti šalin įtampą, susigrąžinti pozityvias mintis ir greitai atsipalaiduoti? Specialistai pataria vidinę įtampą ir nerimą visada  šalinti kuo skubiau, kol tai nesukėlė ligų. Emocinė higiena turėtų tapti kiekvieno penktadienio ritualu.

Siūlome keletą psichologų rekomenduojamų gudrybių.

  • Jau dabar stumtelėkite darbus į šoną, padarykite pertraukėlę, ir mintyse “išvykite” atostogauti. Paskirkite 10-15 minučių svajonėms apie tariamą kelionę.
  • Stenkitės ilgiau žiūrėti į žalius augalų masyvus ir matyti daugiau žalios spalvos: japonų tyrimai parodė, kad tai veikia raminamai ir sumažina vidinę įtampą.
  • Užsimerkite, lėtai kvėpuokite ir galvokite apie tai, ko labiausiai laukiate. Įsivaizduokite, kad jūsų svajonė plaukia apsupta rožinių burbulų.
  • Įsivaizduokite, kad jus supa spalva, kuri jus ramina, pavyzdžiui, citrinų.
  • Suvalgykite apelsiną. Tyrimai rodo, kad vitaminas C padeda sumažinti streso hormonų kiekį, o viename apelsine jo yra apie 60 mg.
  • Šypsokitės – tai psichologiškai veikia smegenis ir verčia jose išsiskirti geros savijautos hormonus – endorfinus.
  • Kalbėkite lėtai – sulėtės kvėpavimas ir pulsas bei sumažės vidinė įtampa.
  • Daugiau judėkite: nustatyta, kad įtampai rečiau pasiduoda tie žmonės, kurie kasdien mankštinasi bent po 30 minučių.
  • Nuo streso padeda raumenų tempimo pratimai. Atsisėskite, ištieskite rankas plačiai į šalis ir lėtai bei giliai kvėpuokite, kol pajusite, kaip atsipalaiduoja pilvo raumenys.
  • Kitas tempimo pratimas: stovint sudėkite rankas už nugaros ir sunerkite pirštus. Giliai įkvėpkite, 2 sekundes sulaikykite kvėpavimą, iškvėpkite ir energingai papurtykite sunertas už nugaros rankas. Pratimą kartokite kelis kartus.
  • Į arbatą įsidėkite šaukštelį medaus – tai per 5 minutes nuramins. pagerins savijautą ir nuotaiką, nes kraujyje padidės cukraus koncentracija.
  • Pasiklausykite lėtos, raminančios muzikos, kuri teigiamai veikia smegenis.
  • Sėdėdami giliai įkvėpkite, kol suskaičiuosite iki 10. Kelias sekundes sulaikykite kvėpavimą, tada skaičiuodami iki 10 iškvėpkite. Kartokite 10 kartų.
  • Atsisėskite sukryžiuotomis kojomis ir lėtai kvėpuokite. Dėmesį sutelkite į širdį ir įsivaizduokite, kad jūsų kūną palieka visos neigiamos emocijos.
  • Pakelkite pečius iki ausų, įtempkite raumenis, paskui atpalaiduokite ir nuleiskite. Pratimą kartokite, kol pajusite atsipalaidavimą.
  • Savo nerimą išsakykite balsu – tai padeda išsiaiškinti problemas ir surasti sprendimus.
  • Žiūrint žemyn, neigiami jausmai stiprėja, todėl pakelkite akis aukštyn.
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.