Penki patarimai, kad išmanusis telefonas netrukdytų miegui

Išmanusis telefonas dažniausiai – visada šalia, tačiau ne visada žinome, ką su juo daryti einant miegoti. Kaip elgtis, kad naktį telefonas netrukdytų ramiam miegui, o ryte padėtų lengviau atsikelti?

„Artėjant nakčiai turime ne tik patys pasiruošti poilsiui, bet ir skirti keletą sekundžių telefono nustatymui. Vieniems pakanka išsijungti garsą, o kitiems, ypač sunkiau pabundantiems, pravers ir specialios programėles, kurios padės atsikelti laiku“, – sako „Bitės išmaniųjų mokyklos“ ekspertas Egidijus Adomkaitis ir dalinasi penkiais patarimais.

1. Telefoną laikykite toliau nuo lovos

Išjunkite garsą ir vibraciją, padėkite telefoną toliau nuo lovos arba įjunkite režimą „netrukdyti“. „Android“ ir „iOS“ vartotojai pastarąją funkciją gali atlikti spustelėdami jai skirtą mygtuką pranešimų centre ir pasirinkdami, kokius garsus nori riboti. Pasirinkus šią funkciją, žadintuvas vis tiek skambės, tad nesibaiminkite, kad neišgirsite žadinimo signalo.

2. Vakare venkite mėlynos ekrano spalvos

Prieš pat miegą patariama telefonu naudotis mažiau dėl ekrano skleidžiamos mėlynos šviesos. Ji nėra pavojinga, tačiau pasirengusį miegoti organizmą “išbudina”.

„Pavyzdžiui, „Apple“ savo išmaniuosiuose telefonuose siūlo „Night Shift“ režimą, kuris pagal įrenginio laikrodį ir buvimo vietą nustato, kokio atspalvio ekranas tinkamiausias tam ar kitam metui. Rytais matysite mėlynesnį ekraną, kurio šviesa padės pabusti, o vakarais – geltonesnį atspalvį, kuris padės užmigti. Neturintiems „iPhone“ telefonų ar reikiamos operacinės sistemos versijos, siūloma analogiška programėlė „Twilight“.

3. Naudokite programėles pasiruošti miegui

Jei be telefono negalite apsieiti net lovoje, paieškokite būdų teisingai naudotis įrenginiu. Yra ir nemokamų programėlių, kurios padeda užmigti.

Pavyzdžiui, „Relax & Sleep Well“ naudoja geriausias meditacijos praktikas nuraminti žmogų ir padėti jam nugrimzti į gilų miegą. Šios programėlės siūlomi garso įrašai perkelia į miego būseną ir padeda sumažinti stresą bei nerimą, dėl ko dažnai nepavyksta užmigti.

4. Geresniam miegui – programėlės siunčiami patarimai

Išmaniuosius galima naudoti ir kaip asmeninius miego asistentus. Pavyzdžiui, „Sleep Genius“ programėlė patars, kada geriausia eiti miegoti ir kaip pasiekti aukščiausią miego kokybę. Be to, programėlė kaupia informaciją apie miego įpročius, todėl jūs matysite, ar įvairūs programėlės siūlomi patarimai iš tiesų veikia.

5. Ryte atsikelti padės žaismingi sprendimai

Tiems, kam rytais atsikelti sunku, patariama naudoti išmanią žadintuvo programėlę. Suskambėjus žadintuvui, nemažai žmonių jį išjungia ir snaudžia toliau. Pasaulyje populiarus sprendimas – programėlė „Step Out Of Bed“, su kuria žadintuvo garsas nutyla tik žmogui žengus iš anksto pasirinktų žingsnių skaičių ar nufotografavus konkretų daiktą namuose. Praverčia ir „Sleep as Android“, kuri seka miego fazes ir pažadina, kai žmogaus organizmas tam labiausiai pasiruošęs.